Pomysły na szybkie i pożywne śniadanie

178

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, więc warto podjąć wysiłek, aby jeść je zdrowo! Poranne pożywienie dostarcza energii na cały dzień, dlatego nie można go pomijać w swojej diecie. Zainspiruj się do jedzenia dobrego śniadania każdego dnia dzięki tej liście kilku najlepszych zdrowych przepisów śniadaniowych, które zawierają mnóstwo wspaniałych smaków i cennych składników odżywczych. Od cudownych muffinów, tostów i doskonałych śniadań z jajem,  do prostych smoothie i owsianek na noc, wypróbuj je wszystkie! 

Dobry początek dnia

Owsianka na noc to idealne śniadanie, jeśli chcesz zjeść pełnowartościowy, domowy posiłek, ale nie chcesz dodawać niczego ekstra do swojej porannej rutyny. Płatki owsiane, mleko i kilka innych smacznych składników łączy się w pojemniku i pozostawia na noc w lodówce. Rano owies staje się miękki i kremowy, zupełnie jak wolno gotowana owsianka. Nasiona chia, popularne ze względu na zawartość kwasów omega-3 i innych korzystnych dla zdrowia składników, dodają lekkiego orzechowego posmaku. Dodaj do tego odrobinę syropu klonowego, cynamonu i wanilii, aby dodać trochę słodyczy, a będziesz gotowy do pracy!

 Zdrowe a zarazem smaczne

Pokochasz to szybkie i proste zdrowe śniadanie o smaku szarlotki. Wszystko, czego potrzebujesz, to pełnoziarnisty chleb, częściowo odtłuszczony ser ricotta, cienko pokrojone jabłko i odrobina miodu, aby stworzyć tę pyszną kanapkę śniadaniową, która zawiera białko (z sera) i witaminy. Moc witamin i niezbędnych składników odżywczych dostarczy energii i pobudzi do działania. Po takim śniadaniu człowiek czuje się lekko, a jednocześnie jest syty. Nie trzeba wiele produktów, aby stworzyć pełnowartościowe śniadanie.

Dlaczego warto jeść śniadanie?

Wiele badań wykazało korzyści zdrowotne wynikające z jedzenia śniadania. Gdyby zrobić zakłady bukmacherskie na to, który posiłek jest najważniejszy, bez wątpienia najwięcej typów byłoby na śniadanie. Poprawia ono poziom energii i zdolność koncentracji w krótkim okresie, a w dłuższej perspektywie może pomóc w lepszej kontroli wagi, zmniejszeniu ryzyka cukrzycy typu 2 i chorób serca.  Rano, po kilku godzinach bez jedzenia, Twoje zapasy glikogenu są niskie. Kiedy cała energia z zapasów glikogenu zostanie zużyta, organizm zaczyna rozkładać kwasy tłuszczowe, aby wytworzyć potrzebną energię. Jednak bez węglowodanów kwasy tłuszczowe są tylko częściowo utleniane, co może obniżyć Twój poziom energii. Zjedzenie śniadania zwiększa poziom energii i przywraca poziom glikogenu, a Ty masz w sobie energię na nowe wyzwania dnia codziennego.

Oceń nas!