Food hall. Sprawdź, jak otworzyć biznes gastronomiczny, który się opłaca

373

Jak w tych niepewnych czasach realizować marzenia o własnym biznesie gastronomicznym? Z pewnością świetnym i bezpiecznym sposobem na otwarcie swojej restauracji jest food hall – koncept gastronomiczny, który zrzesza wiele lokali gastronomicznych pod jednym dachem. Znany i stosowany na rynkach zachodnich od lat, w Polsce dopiero się rozkręca. Co warto wiedzieć o tym formacie gastronomicznym?

Food hall łączy ludzi

Zarówno restauratorów, jak i konsumentów. To przestrzeń, w której obok siebie współdziałają różne punkty gastronomiczne. Autorskie koncepty i sieciowe restauracje. Lokale serwujące dania na miejscu i takie, w których opakowania na frytki to standard np. https://hollypowder.pl/produkty/opakowanie-na-frytki/. Każdy znajdzie tam coś dla siebie – zarówno z chcących coś zjeść, i z tych, którzy to jedzenie pragną przygotować. Bo food hall ma na celu w jednym miejscu skupić różne kuchnie i różne formaty lokali, chce zaoferować jak najbogatszą ofertę gastronomiczną.

Hala i dużo dobrego jedzenia

Format food hallu prężnie rozwija się na Zachodzie, w Polsce dopiero stawia pierwsze kroki. Czy ma szansę się rozwinąć? Z pewnością. Polacy coraz chętniej wychodzą z domu, by zjeść na mieście. Coraz częściej organizują spotkania towarzyskie w miejscach, gdzie można dobrze zjeść. Połączenie miejsca oferującego rozrywkę i różnorodną kuchnię zdecydowanie jest trafionym pomysłem. Zwłaszcza, że często w takich miejscach panuje niezwykły klimat.

opakowanie na kurczaka

Food hall to nie tylko hala

Hale gastronomiczne tworzone są w różnych miejscach. Już często ich wybór stwarza świetną atmosferę i zachęca do odwiedzenia działających w nim lokali z jedzeniem. Wystarczy przyjrzeć się Mercado da Ribeira w Lizbonie czy Revival Food Hall w Chicago. Food hall organizuje się nie tylko w centrach handlowych, ale także w przestrzeniach po zamkniętych butikach i sklepach, w starych fabrykach, zajezdniach czy dawnych halach targowych.

Ekonomia współdzielenia

Food hall polega na współdzieleniu nie tylko samej przestrzeni przez najemców, ale także na dzieleniu kosztów i obowiązków. Na restauratorze, który działa w tym formacie biznesowym ciąży zarówno mniejsza ilość zadań, jak i mniejsza odpowiedzialność niż przy prowadzeniu biznesu w swoim własnym lokalu. Właściciel obiektu bierze na siebie dużą część obowiązków : sprzątanie, muzykę w lokalu, marketing czy komunikację. Ty jako restaurator możesz skupić się na tym, co najważniejsze: skomponowaniu menu, dopracowaniu dań i opracowaniu sposobu serwowania dań na miejscu i na wynos: jakie opakowania jednorazowe: np. opakowania na burgery, opakowania na frytki czy kubełki wybrać, by klient mógł w komfortowy sposób zabrać zamówione danie.

Korzyści otwarcia lokalu w przestrzeni food hall

Po pierwsze takie rozwiązanie daje szansę optymalizacji kosztów przy prowadzeniu wysokoobrotowego biznesu. Po drugie łatwe dotarcie do klienta – food hall odwiedza klient uniwersalny – z każdej grupy wiekowej, zawodowej, społecznej. Różnorodność oferty gastronomicznej w jednym miejscu, a dodatkowo atrakcyjność konceptu sprzyja frekwencji i dużemu zainteresowaniu. Po trzecie to świetny pomysł na początek przygody z prowadzeniem własnego biznesu gastronomicznego – możliwość współdziałania i wspólnego kreowania miejsca pozwala na zdobycie cennego doświadczenia, nawiązania niezwykle przydatnych kontaktów w branży i sprawdzenie siebie w wymarzonej roli restauratora.

5/5 - (5)